I år har måneden budt på mere Nethandel end nogensinde før og udleverings-stederne har problemer med at opbevare alle pakker, til folk får sig "snøvlet" sammen til at hente dem.
Og det er jo både god og skidt!
Dejligt at kunne finde mange farver i samme materiale |
- dette var vist ikke muligt at indkøb i almindelig forretning... mere end 70 farver/ nuancer. |
Desvære er der ikke altid topkvalificeret og imødekommende personale, hvilket må være et must.
Og samtidig er det rasende let at handle på nettet- ikke mindst når man bor " langt ude på labdet" og præcist ved, hvad man vil.
I "Seriøst strik... for sjov", Vejle gruppen har vi haft en diskussionsaften om dette og er enige om, at det må være et "BÅDE- OG"
Men det kræver, at Netbutikkerne strammer sig an og får mere " kød på beskrivelser af materialerne. Alle kan jo påstå, at de forhandler " kvalitet" og luksusgarner" og en af fordelen er at man har 14 dages fortrydelsesret. Men butikkerne er nu søde til at tage " for meget garn" retur. Desværre er der kunder, der misbruger dette og aflever noget, der faktisk er taget hul på. Det er altså ikke rimeligt.
Så mange vikle- og strikkeprøver kan en flot skønne kursister lave på en kursus |
Det var masser af tanker- og alle ønsker om en dejlig jul og et godt nytår.
Nethandelen er vist komme for at blive, så vi må stille krav om at den "opper sig".
Det kunne være mit nytårsønske!!
På Ravelry kan man lave kommentarer til de forskellige garner, og den mulighed, ville jeg ønske, blev brugt meget mere. Det er nemlig rigtigt, at det er vanskeligt at bedømme kvaliteten af et givet garn, ligesom det i sagens natur først er ved brug, man kan se, hvordan et garn holder sig.
SvarSletDerfor ville det være dejligt, hvis mange flere ville dele deres erfaringer.
Det er en spændende diskussion:-) Jeg er vild med fysisk at besøge garnbutikker, så jeg ved godt hvad jeg foretrækker, men når man ved hvad man skal bruge, er det jo dejligt nemt bare at bestille på nettet.
SvarSlet